Kesäkuulumisia

12.8.2014

EPAH:n 14-, 15-, 16- ja 17-sarjalaisia mitalisteja AJ SM 2014 -kisoista. Onnittelut kaikille!
AJ SM -kisoihin valmistavalla leirillä iltaohjelmana ammunnan kylmäharjoittelun lisäksi mm. seinäkiipeilyä.
Valmentajan tekemät korjaukset aseisiin ovat tehneet hyvää ammuntatuloksille!
Kesän ensimmäisellä leirillä lähdössä rullahiihtoharjoitukseen.
Vetolaiteharjoittelu on yhdistetty ampumaharjoitteluun kaikilla leireillä.

EPAH:n urheilijoiden kesäkausi on hiljalleen vaihtumassa syksyksi, minkä johdosta juniorit ovatkin jo valtaosin aloittaneet taas koulunkäyntinsä. Tässä vaiheessa on hyvä hieman purkaa kulunutta kesää sanoiksi.

Yhdistyksen toiminta on mennyt kesän aikana askeleen (ehkä useammankin) eteenpäin. Olemme iloksemme saaneet monia uusia yhteistyökumppaneita, joiden ansiosta pidetyt valmennusleirit ja kilpailut ovat olleet entistä tasokkaampia. Toivomme yhteistyön jatkuvan tulevaisuudessakin heidän kanssaan!

Heinäkuun alussa EPAH:n aikuisurheilijat pitivät ensimmäisen yhteisen harjoitusleirinsä Rukalla. Valmentaja Miika ei valitettavasti mukaan päässyt, mutta oli sitäkin ahkerammin leireileviin urheilijoihin etäyhteydessä. Tavoitteena leirillä oli tehdä määrällisesti runsas viikko hyviä vaellus- ja rullahiihtomaastoja hyödyntäen, ja tähän päästiin. Kävivätpä miehet rykimässä myös FIN5-rastiviikolla muutaman osakilpailun harjoitusmielessä, kun sekin järjestettiin aivan samoilla kulmilla. Seuraava aikuisten oma yhteisleiri on samassa paikassa 17.-24.8., jolloin teemana on tehdä enemmän lajinomaisin painotuksin hyvä harjoitusviikko.

31.7.-3.8. pidimme harjoitusleirin Jämillä. Leirin toteutus onnistui ilmeisen hyvin, sillä mukana olleet urheilijat pääsivät hyviin suorituksiin Oulussa viikkoa myöhemmin järjestetyissä ampumajuoksun SM-kilpailuissa (tulokset). Hienoja suorituksia tuli myös muilta EPAH:n urheilijoilta ja useat jopa tekivät heidät itsensä yllättäneitä suorituksia! Rento meininki ja monipuolinen tekeminen leirillä antoi varmasti motivaatiota harjoitteluun ainakin seuraavaan yhteisleiriin saakka.

Seuraavat kaikille yli 12-vuotiaille avoimet leirit ovat melko lähekkäin toisiaan (19.-21.9. ja 3.-5.10.). Teemana yhdessä SAHL:n läntisen alueryhmän kanssa toteutettavalla syyskuun leirillä on syyskauden lajiharjoittelu ulkona sekä vammojen välttämiseen tähtäävä oheisharjoittelu (lisätietoa). Lokakuun leirillä taas avaamme EPAH:n puolesta hiihtoputkikauden ja osallistumme pienissä ryhmissä IKNV:n järjestämälle suunnistusmaratonille (lisätietoa / mahdollisuus toki myös kilpailla kilpasarjassa / oma suunnistustaito voi olla ryhmissä menevillä heikkokin - mukaan lähtee kaikille joku suunnistustaitoinen).

Hyviä harjoituksia alkaneelle syyskaudelle!

- Miika